Dezvoltarea scolarului

DEZVOLTAREA SCOLARULUI

Dezvoltarea scolarului

Dezvoltarea scolarului

Varsta scolarului incepe la 6-7 ani si se termina la 10-12 ani. Aceasta este o etapa destul de dificila pentru ambele parti  (copii-parinti), deoarece parintii trebuie sa determine copilul sa foloseasca experienta primilor ani, acumulata cu ajutorul jocului, si sa-i insufle bucuria de a invata, si de a cunoaste lucruri noi.

Aceasta se mai numeste si copilaria a treia sau varsta scolara mica. Aceasta perioada se diferentiaza printr-o dezvoltare fizica relativ lenta, dar constanta pana la 9 ani.

Membrele inregistreaza o crestere mai accelerata, acestea crescand in lungime si dezvoltandu-si musculatura. Treptat se dezvolta si muschii mainilor (cei folositi pentru scris). Dupa aceasta perioada de crestere lenta, in perioada de prepubertate (9-10 ani), cresterea este mai rapida. Baietii capata o forta musculara  mai mare, iar la fete incep primele semne de prepubertate ( conturarea sanilor, cresterea pufului in zona organelor genitale). In ceea ce priveste dentitia se pierd dintii de lapte, si se instaleaza dentitia permanenta, pana la 10 ani, cu exceptia celui de-al treilea molar ( maseaua de minte). Varsta ideala pentru inceperea scolii este intre 6 si 7 ani, chiar daca din punct de vedere intelectual, sunt pregatiti  inca de la 5 ani. Fiind pregatiti de efort intelectual, copiii invata sa citeasca, sa scrie, sa pronunte corect cuvintele, sa-si exprime sentimentele si emotiile  cu ajutorul cuvintelor. Vocabularul lor se imbunatateste semnificativ.

La scolarul mic memoria este predominant mecanica si involuntara, fiind influentata in special de sentimentele copiilor. Abia in jurul varstei de 9 ani, devine  voluntara, si in jurul celei de 10 ani, devine logica si selectiva. Uitarea e frecventa si se manifesta mai ales in planul actiunilor.

Dezvoltarea cognitiva presupune trecerea de la atentia involuntara si spontana la cea voluntara. El se poate concentra 30-40 de minute, si pana la 50 de minute la 10-11 ani, insa atentia ii este distrasa foarte usor. Imaginatia este mai saraca pana pe la 8-9 ani. La scolarul mic perceptia nu mai este spontana ci intentionata, transformandu-se in observatie. Acum emotiile se echilibreaza si apare sentimentul datoriei. In ceea ce priveste vointa, acesta are o vointa instabila, si declansata de actiunea autoritatii adultilor.Foarte importanta este si educatia fizica,  fiind direct legata de  educatia psihica. Studiile au aratat ca dezvoltarea creierului  are stransa legatura cu activitatea fizica.

Aceasta perioada a scolarului mic reprezinta o provocare atat pentru copil cat si pentru parinti. Cu rabdare  si dragoste acesta perioada trece lin si fara  probleme de ambele parti.

 

Tags: , ,

Posteaza un Raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*
*